Інтеграція — вимога Нової української школи
З метою оновлення змісту освітнього простору школи, підвищення рівня професійної компетентності педагогів в контексті інтердисциплінарного підходу, формування в учнів цілісного світогляду засобами інтеграції навчальних дисциплін 11 січня 2018 року в Баратівській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулася педрада у формі методичної лабораторії «Інтегративне навчання як один з перспективних напрямків розвитку шкільної освіти в умовах реалізації Нової української школи». В рамках підготовки до педагогічної ради були проведені: методична нарада «Інтеграція навчання як засіб забезпечення системних знань учнів із різних галузей науки, засідання методичних об’єднань, педагогічні читання «Як народжується інтегрований урок?» фестиваль інтегрованих уроків «Інтегрований урок — 2017», засідання постійно діючого семінару «Інтерактивні технології в контексті інтегрованого навчання», діагностування педагогів, анкетування учнів, оформлено виставку методичної літератури з питань порядку денного педради. Заступник директора з навчально-виховної роботи Хир Л.М. визначила три найбільш значущі проблеми, які привели до необхідності звернення до інтегрованого навчання: помітне зниження інтересу учнів до шкільних предметів, складністю програмного матеріалу, неузгодженістю програм з різних споріднених предметів. Вчитель початкових класів Боброва В.М. розповіла про систему інтегрованих уроків, як засіб розумового розвитку молодших школярів, підкреслила, що саме з початкової школи і починається формування цілісного світогляду дитини. Вчитель біології і хімії Гудзь А.Я. та словесник Черненко С.О. у своїх виступах висвітлили інтеграцію навчання як засіб забезпечення системних знань учнів з різних галузей науки в умовах оновлення програм. Вчитель математики Толмачевська В.І. поділилася з колегами, досвідом використання інтеграції знань як інструменту створення передумов для розвитку ключових компетенцій старшокласників. Вчитель початкових класів Ярошенко Т.Ю. зупинилась на питанні «Інтеграція як фактор підвищення рівня практичних умінь і навичок учнів в умовах реалізації Нової української школи». Практичний психолог Міщанін Н.О. ознайомила з результатами досліджень щодо виявлення рівня використання інтегрованого підходу у практичній діяльності вчителів, основних труднощів його впровадження. Психолог підкреслила, що анкетування учнів засвідчило високу активність та зацікавленість вихованців до інтегрованих уроків.
Під час педради вчителі розробили рекомендації щодо підготовки і проведення інтегрованого заняття, обґрунтували переваги та недоліки впровадження інтердисциплінарного підходу.
Підводячи підсумки, ЗДНВР Хир Л.М. підкреслила, що інтеграція дає можливість формувати в учнів якісно нові знання, що характеризуються вищим рівнем мислення, динамічністю застосування в нових ситуаціях, підвищенням їх дієвості. А ефективно здійснювати інтердисциплінарний підхід в ситуації сьогодення взмозі лише педагог-професіонал, педагог-дослідник, який постійно працює над удосконаленням своєї майстерності.
Засідання педагогічної ради сприяло підвищенню рівня творчого потенціалу педагогів, в контексті інтердисциплінарного підходу, орієнтування навчально-виховного процесу на формування в учнів цілісного світогляду учнів засобами інтеграції навчальних дисциплін.
Хир Л.М., ЗДНВР
|