Під словом «інтеграція» ми розуміємо об’єднання різних частин в одне ціле, їх взаємовплив і взаємопроникнення, а також злиття навчального матеріалу двох дисциплін. Інтегрований урок дає можливість учневі більш повно побачити картину явища. При цьому інтегруються як суміжні предмети, так і ті, що представляють різні цикли. З однаковим успіхом можна об’єднати як фізику з хімією, так і історію з хореографією, а українську літературу з інформатикою.
Працюючи у творчому тандемі – учитель-філолог і вчитель інформатики,- учителі Баратівської ЗОШ І-ІІІ ст. Черненко С.О. та Хир Л.М. сформували певну систему взаємодії , продуктом якої став інтегрований урок у 10 класі «І. Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя». Місце любовної теми у творчості поета. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Узагальнення і систематизація знань з теми «Комп’ютерні презентації».
Розпочалася підготовка із складання докладного плану уроку. Вчитель української літератури Черненко С.О. та вчитель інформатики Хир Л.М. заздалегідь продумали хід уроку і спрогнозували всі можливі паузи, пов’язані із використанням наочності, комп’ютерів та мультимедійного полотна. Вони злагоджено працювали в парі, навіть тоді, коли в певний момент провідну роль відігравав один педагог, другий не сидів у тіні: він або готувався до наступного етапу, або спостерігав за роботою дітей, допомагав їм.
Десятикласники отримали великий обсяг інформації, вони постійно були активними і захоплені новизною уроку. Особлива цінність цього уроку в тому, що учні виконували роль дослідників.
У кінці уроку школярі самостійно визначили ті міжпредметні зв’язки, заради яких і планувалося заняття. Завдання на етапі закріплення матеріалу уроку були найбільш яскравими, конкретними, придатними для індивідуальної роботи, зокрема розв’язування кросворду до теми у програмі Excel.
Сьогодні педагогіка орієнтує на те, щоб в основі інтегрованих уроків була гуманістична спрямованість. Це спонукає вчителя до пошуку яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальних інтересів учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.
С.О. Черненко, вчитель української літератури
Баратівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
|